FAQ

Máte nějaké dotazy?

Na této stránce jsou zodpovězeny nejčastější dotazy našich zákazníků. Pokud zde nenaleznete odpověď na Vaši otázku, obraťte se na nás telefonicky, nebo emailem. Rádi Vám vše vysvětlíme či pomůžeme k vyřešení konkrétního požadavku.

Nejčastější dotazy & odpovědi

Jakou technologií budu připojen?

V případě tarifů pro domácnosti jsou možné 2 varianty. Pevné a bezdrátové připojení. V případě pevného připojení je do Vašeho bytu přiveden metalický nebo optický kabel. U metalického kabelu můžete použít jakýkoliv router, který podporuje funkci VLAN. U optického připojení je zakončeno tzv. ONU jednotkou, která převádí optický signál na klasický LAN - RJ45 konektor. U bezdrátového připojení používáme výhradně nejmodernější jednotky v pásmu 5GHz 802.11AC s komunikační rychlostí 866Mbit. Díky přímému napojení vysílačů na optické sítě máme výborné odezvy a stabilitu i na bezdrátovém připojení.

Jaký je rozdíl mezi tarifem PrimeSTART a PrimeHOME?

Pouze rychlostní, u tarifu HOME je dvojnásobná rychlost připojení a zároveň můžete mít k tarifu HOME zdarma veřejnou IP4 nebo IPV6 adresu. Samotná technologie je stejná (použité zařízení), je tedy možné z tarifu START přejít na HOME. Tarif HOME nemusí být dostupný ve všech lokalitách.

Mohu mít k připojení veřejnou IP adresu?

Ano, u tarifu PrimeHOME a vyšší je veřejná IP adresa zdarma. Jedná se o NATovanou 1:1 veřejnou IP adresu do Vaší vnitřní sítě. U tarifu PrimeSTART je za jednorázový poplatek 500,- Kč. U firemních přípojek umožňujeme také veřejnou IP adresu přímo na koncové zařízení, jak IPV4, tak i IPV6

Fakturační dotazy & odpovědi

Jak mám uhradit fakturu?

Platbu proveďte dle emailu / faktury, který Vám zasíláme každý měsíc na Váš email. Zároveň si všechny daňové doklady můžete kdykoliv stáhnout po přihlášení do klientského rozhraní na adrese https://support.primenet.cz. Nezbytné je uvést variabilní symbol (číslo Vaší smlouvy). Splatnost faktury je 14 dnů a je fakturováno zpětně za předešlý kalendářní měsíc.

Jakým způsobem je možno platit?

Doporučujeme platbu převodem na účet, je možné použít i trvalým příkaz díky stálému variabilnímu symbolu. Další variantou je použít poštovní poukázku České Pošty. Platbu můžete také složit na účet v hotovosti, tuto variantu díky vysokým bankovním poplatkům nedoporučujeme. Pokud však platbu v hotovosti na pobočce banky přesto využijete, trvejte na zadání variabilního symbolu, aby byla platba automaticky spárována.

Byl mi pozastaven internet z důvodu neuhrazené faktury, kdy půjde?

Internet je automaticky omezen na portu 80 (web), pokud je platba více, než 20 dnů po splatnosti. Předem byly odeslány 4 upomínky. Internet je systémem automaticky obnoven, jakmile dojde k úhradě.

Dnes jsem provedl platbu přes Českou Poštu, jakto, že ještě není připsáno?

Platba skrze Českou Poštu je nejpomalejší z variant. Trvá i 1 týden, než je platba korektně připsána. Další možností je, že jste chybně vyplnili variabilní symbol a platba byla připsána jinému klientu. Pokud jste zadali špatný variabilní symbol, pošlete nám potvrzení o úhradě do emailu (kontrolní útržek), abychom mohli platbu dohledat.

Nefunguje mi online kasíno, internet mám zaplacený, proč?

Bohužel je nám zákonem nařízeno některé weby blokovat. Konkrétně se jedná o nařízení Ministerstva Financní ze dne 26.7.2017 a zákazů následujících.V případě dotazů, proč je web blokován, se obraťte přímo na Ministerstvo Financí. Z naší strany nejsme, bohužel, schopni jakkoliv ovlivnit. Seznam blokovaných webů najdete přímo na jejich stránkách, kde je neustále rozšiřován a aktualizován, zde : Seznam blokovaných webů

Stěhuji se, je možné připojení přestěhovat také?

Samozřejmě, rádi Vám přípojku přeneseme na Vaši novou adresu. Předem prosím ověřte, zda-li máme na nové adrese dostupnost. Pokud byste se stěhoval někam mimo dosah naší sítě, dle typu přípojky je jednoměsíční výpovědní lhůta u tarifů bez závazku.V případě aktivního závazku a rušení připojení, jsme oprávněni účtovat 1/5 zbylého závazku do konce období (pokud není připojení přeneseno na novou adresu).

Jak mohu připojení ukončit?

Výpovědní lhůta je jednoměsíční a počíná běžet od prvního dne měsíce následujícího, kdy jste nám výpověď podali. Po ukončení výpovědní lhůty je nutná demontáž klientské jednotky. Po uhrazení poslední faktury a demontáži klientské jednotky dochází k automatickému smazání zákaznického účtu v souladu s GDPR. Pokud chcete smlouvu vypovědět a máte aktivní závazek (smlouva na dobu určitou), jsme oprávněni žádat úhradu 1/5 tohoto závazku. V případě, že není umožněna demontáž zapůjčené klientské jednotky, je v poslední faktuře vystavena částka dle aktuálního ceníku za klientskou jednotku. Připojení můžete vypovědět emailem, doporučujeme odeslat s doručenkou. Také můžete vše domluvit telefonicky na lince operátora. Po přijetí výpovědi Vám do cca 1-2 dnů dorazí do emailu potvrzení o připojetí výpovědi a informací k dalšímu postupu. Pokud by Vám potvrzení výpovědi nedorazilo, neprodleně nás prosím znovu kontaktujte.

Techhnické dotazy / jak na to

Na bezdrátovém připojení mám problémy s výpadky, lze s tím něco udělat?

Nejčastěji řešíme problémy s domácím WIFI routerem. Většina uživatelů využívá několik let staré WIFI routery, které již nesplňují požadavky moderních technologií. Dříve bylo běžné, že uživatelé měli max 1-2 bezdrátové zařízení. Nyní je čímdál běžnější, že mají uživatelé 5-10 zařízení a fungují pouze na bezdrátu. To samozřejmě zvyšuje nároky na wifi routery a stoupající rušení, převážně v pásmu 2.4GHz, staré routery částečně, či zcela vyřadí. Řešením je použití moderních 802.11AC routerů, ideálně s technologií MU-MIMO. Vhodné je nová zařízení připojit v pásmu 5GHz, kdy s novými routery dosáhnete po bezdrátu rychlostí i přes 256Mbit na TCP. 802.11AC, 5GHz, MUMIMO router vychází na cca 1250,- Kč s DPH a je možné ho ojbednat na lince operátora.

Po bouřce mi nefunguje domácí WIFI, co s tím?

V podstatě jsou 2 varianty. První je, že se router jen zasekl. Vyzkoušejte odpojit napájecí zdroj od zásuvky 230V alespoň na 1 minutu. Důležité je odpojení i napájecího zdroje, nikoliv jen kablíku z routeru. Po jedné minutě připojte a počkejte pár minut, než router naběhne. Pokud router nesvítí, nebo je wifi stále nedostupná, může být poškozen přepěťím. Kontaktujte nás na lince operátora k domluvení návštěvy technika, pravděpodobně bude nutná dodávka nového routeru. Jen pro upřesnění, NIKDY nemačkejte tlačítko RESET, uvede zařízení do továrního nastavení. Reset není restart !!! V případě vyresetování do továrního nastavení se jedná o placený zásah (nové nastavení naším technikem)

Mohu používat domácí uložiště? či ovládat chytrou domácnost?

Samozřejmě, k přípojce potřebujete jen veřejnou IP adresu. Tu Vám do LANu nasměrujeme na požadované zařízení (router či více technologií v LAN) a poté můžete přistupovat odkudkoliv ze světa. Samozřejmostní je možnost připojení a přístupu k zabezpečovacím a kamerovým systému, rekuperacím, tepelným čerpadlům apod.

Děti jsou na internetu i v noci, lze to nějak omezit?

Lze, většina dnešních routerů podporuje tzv. daylight režim. Je možné tedy nastavit omezení pro určený čas, kdy WIFI nefunguje. Dražší typy routerů podporují omezování i na konkrétní MAC adresy jednotlivých zařízení, můžete tak omezit jen děti. Poslední variantou jsou moderní MESH zařízení, která mají snadnou správu přes aplikaci v telefonu a můžete vše měnit kdykoliv chcete. Cenou jsou však vyšší a cena za MESH routery začínají cca na 3500,- Kč

Na druhé straně domu máme slabý signál na WIFI, lze s tím něco dělat?

Možností k řešení je několik, nejvhodnější je použití MESH či hotspotových řešení, kdy se v domě použije 2-X WIFI routerů. Zařízení pak automaticky přecházejí na router s vyšším signálem a Vy tak můžete fungovat v celém domě. Tato řešení vychází dráže (4000,- Kč a výše), ale jedná se o nejlepší variantu. Levnější variantou je použít druhý "obyčejný" router v odlehlé části domu. Velkou nevýhodou pak je, že se Vám občas může stát, že zůstanete přihlášení na zařízení s menším signálem a ručně se musíte přepojit. Každá z technologií má své pro a proti a takto po emailu nejsme schopni zhodnotit, bylo by vhodné se k Vám stavit na obhlídku či dořešit telefonicky Vaše požadavky. Každopádně se vyvarujte použití běžných repeaterů, ty nadělají více škody, než užitku.

Na stolním PC mi to hlásí chyba zabezpečeného spojení, opravíte to?

Toto není chyba v našem připojení, ale ve Vašem počítači. S největší pravděpodobností máte na PC chybně datum a čas. Při otevření zabezpečených stránek (https) dochází ke kontrole data a tudíž i platnosti certifikátu. Pokud máte špatný datum a čas, tak to Váš prohlížeč vyhodnotí jako falešnou stránku a přístup Vám zablokuje. Nastavte si správně datum / čas. S největší pravděpodobností se jedná o problém s baterií základní desky, kdy po odpojení napájení neudrží nastavení BIOSu. Pokud byste měla zájem o servis, obraťte se na nás, Váš počítač vyzvedneme, vyservisujeme dle dohody a zase zavezeme zpátky.